Recenze: Ghostrunner

145 views
0
Autor článku: impyx

Úvod

Máte rádi akční, svižný gameplay se spoustou dovedností a cyberpunkovou budoucností? Pokud ano, tak je Ghostrunner přímo pro vás. Ale žádný hluboký příběh tady nehledejte.

Příběh

Začneme nejhorší vlastností Ghostrunnera a tím je příběh. Příběh je velmi předvídatelný a jednoduchý (málo postav, většinou mluví přes vysílačku atd.) Další věcí je, že tam nejsou žádné vedlejší mise, takže až dokončíte hlavní dějovou linku, tak už se nemůžete dozvědět více o příběhu a to je škoda. Neznamená to že je příběh špatný, ale nevyrovná se ostatním.

Grafika a optimalizace

Teď si spravíme chuť grafikou, která se velice povedla. Nádherné efekty, RTX a mnoho dalšího přispívá k nádherné temné atmosféře. Má to ale také své temné stránky a tou je optimalizace. S RTX 2080Ti na nejlepší nastavení a s DLSS má hra udržitelných cca 50fps (záleží na lokaci). A to není mnoho, když vezmeme v potaz že jde o akční hru.

Hratelnost a Level Design

Mezi věci, které se na hře povedly, patří hratelnost a level design. Co se týče hratelnosti je velmi akční ,svižná a zábavná. Hlavně za to může vyrovnaný souboj s nepřáteli, protože jak vás, tak je, zabije jediný zásah. Souboj nabízí velkou variabilitu (např. odrážení kulek, rychlé přesouvání atd.) Také vás hra odměňuje spoustou nových dovedností a vylepšení. Velmi se mi zalíbil zajímavý způsob vylepšování (vkládání objektů (vylepšení) do čipu). Ale neočekávejte mnoho customizace. Ano, jsou tady různé kosmetické doplňky, ale nejsou ve hře žádná brnění ani zbraně a proto záleží jen na vaší zručnosti což když se daří je velice uspokojující.

Hratelnost by byla k ničemu bez dobrého level designu, protože určuje zážitek ze hry. A Proto Ghostrunner nabízí 2 typy úrovní (Dharma Tower (hlavní náplní hry) a CyberVoid (logické hádanky)). Ano i akční hra může mít zábavné a jednoduché logické hádanky. Není jich mnoho, ale jsou nádherným zpestřením jinak velice adrenalinové hry. Ale aby jsme se vrátily k hlavní náplni tak ta je velice lineární (málo kdy se ztratíte), ale zároveň velice rozmanitá. Někdy se „plížíte“ v tajné laborce a jindy se zas probojováváte ventilačním potrubím.

Level design doplňují povedené tutoriály. Průběhem hry si jich skoro nevšimnete, ale když získáte důležitou schopnost tak vám ji jednoduše vysvětlí.

Obtížnost a Herní doba

Obtížnost a herní doba jsou velice diskutabilní. Obtížnost je jen jedna a nemůžete si ji změnit. Pro mě to byl vyrovnaný zážitek a nikdy jsem si neřekl, že toho mám dost. Ale naopak herní doba je celkem krátká. Hru jsem dokončil za 4h, ale lze jí projít mnohem rychleji.

Verdikt

Jde o velice zábavnou, odměňující, krátkou akční hru s půvabnou grafikou, průměrným příběhem a průměrnou optimalizací a se spoustou hezkých zážitků, možností hraní a celkem dobrou cenou.

Doporučuje 9,2 hrochů z 10